ATR Discussion Forums Homepage
Forum Home Forum Home > ATR Discussion Forums > Pilot to Pilot - Flying the ATR
  New Posts New Posts RSS Feed - How to get DME of VOR 2?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

How to get DME of VOR 2?

Post Reply Post Reply
Author
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gunther Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: How to get DME of VOR 2?
    Posted: July-13-2015 at 8:39am
Hallo everybody,

if an VOR is combined with a DME, I can see the distance on the HSI-Instrument. But where can I see the distance to a VOR-DME on Nav 2? Or how can I switch the display of the distance between VOR 1 and VOR 2?

Thanks in advance,
Gunther
Back to Top
bodo View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bodo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: September-11-2015 at 5:50am
Hello Gunther,
happy to see yet another german ATR friend.
DME2 is only Display on the first officers EHSI, never on the captains EHSI.

To display a second DME readout on the EHSI (often needed), you can use the DME Hold function of the VOR/DME1 Receiver.

If you fly as first officer, you cannot Display DME1 on the FOs EHSI and use  the DME2 Hold function instead.

Greetings from the Westerwald
Bodo
Virtual Pilot on:
ATR 72-500 / Boeing 767-300ER
Back to Top
Gunther View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gunther Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: September-11-2015 at 6:15am
Hallo Bodo,

welche Überraschung, daß nach so langer Zeit doch noch eine Reaktion auf meine Frage kommt. Und dazu noch eine qualifizierte Antwort! Danke vielmals, ich bin z. Zt. etwas unter Druck, werde Deine Tipps aber so bald wie möglich ausprobieren.

Was hältst Du von einem direkten Kontakt, um mal solche Fragen zu klären? Ich könnte dir dann auch mal schreiben, was ich so mache mit dem Flusi. Wenn du willst, dann kontaktiere mich mal unter Guentherduerr@t-online.de.

Ein schönes Wochenende wünscht aus dem Emsland
Guenther
Back to Top
bodo View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bodo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: September-14-2015 at 3:44am
Du hast eine Email....
Virtual Pilot on:
ATR 72-500 / Boeing 767-300ER
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.047 seconds.